Del | Tilbake | Skriv ut | Tips en venn

Sommer Kampanje

Våre åpningstider i Turbutikken fra uke 27 til og med uke 32:
Mandag-fredag 10-17      Lørdager 10-15     Velkommen til oss!

Høstttur til Fønhuskoia - Klart det går

Velkommen med på høsttur til Fønhuskoia

Fønhuskoia er Ringerike Turistforening sin hytte i Vassfaret.
Hytta er ny og ble åpnet i 2013
Hytta er godt tilrettelagt med rullestolrampe, toalett mm

Høsttur med DNT Ung - trekanten i Rondane

3. - 6. september arrangerer DNT Ung Drammen høsttur, hvor de skal gå den populære trekanten i Rondane.Nydelig dag ved Bjørnhollia
Turen starter på Øvre Dørålseter, går via Høgronden til flotte Bjørnhollia før man går videre til populære Rondvassbu.
Siste dagen tar man båt over Rondvatnet, før man går siste etappe tilbake til Dørålseter.
Bli med på høstens fineste tur!
Se under aktiviteter på høyre side for mer informasjon om turen.

Merke- og vardekurs 25.-27. september

Anne-Grethe Kristiansen merkerHjelp turfolket å finne fram! Alle som kan tenke seg å bidra med varding og merking av stier for turistforeningen i fjellet og/eller lavlandet er velkomne til merke/vardekurs 25.-27. september. Dette er et kurs både for de som vil bidra med merking av stiene i skogene/lavlandet, og de som ønsker å merke og varde stier i fjellet. Nærmere info og påmelding her.

Sommeråpne hytter og fine forhold på Hardangervidda

Sommeren er kommet, og alle DNTs betjente og selv/ubetjente hytter er åpne. Det er fantastiske forhold de fleste steder i fjellet, så kom deg ut på sommerens fjelltur! Øst og midt på Hardangervidda er det nå flotte forhold. Husk at det går buss gjennom Numedal/Uvdal og over Daglifjellet til Geilo, og tog til Geilo/Ustaoset/Haugastøl/Finse. Det går buss over Hardangervidda mellom Geilo og Odda. Viddabussen går i rute mellom Dyranut og Trondsbu i perioden 8. juli til 9. august. Tinnhølvegen er åpen. Halnekongen - båten på Halnefjorden - er også i rute. Fine startpunkter!

Turmål med premier!

rød postkasse ved Skapertjern i LierVi har satt opp tre røde turpostkasser på turmålene Sirikjerke i Eiker sør, nedre Svarttjern i Lier og i åsen opp til Solbergfjellet i Nedre Eiker nord. Sistnevnte bok henger ca. 300 meter ovenfor "masta" på Stenseth og 100 meter nedenfor der den blåmerka stien fra Bjørkedokk (Topp7Tur-traseen) kommer inn på den umerka stien som går opp forbi masta. Stien "følger kanten" på Solbergfjellet oppover.

Sommerens DNT-kampanje "Stiminner" - Ukens tema "Dyr"

Velkommen til sommerens DNT-kampanje STIMINNER. Vårt mål er å samle et stiminne for hver meter med sti vi merker. Gå inn på nettsiden www.stiminner.no og last opp ditt minne. Hver uke er det et nytt tema. Det er fine premier å vinne hver uke. Følg med på siden og la deg inspirere av alle de fine turene. Lykke til og god tur!

Daggrø turisthytte stengt en periode i august

Daggrø 01.08.2014Kongsberg og Omegn turistforenings hytte Daggrø på Vegglifjell vil være stengt for vanlig besøk i ca. 2 uker fra 5. august fordi hytta skal få nye vinduer, utgangsdør og ytterkledning. Spørsmål kan rettes på tlf. 32 72 20 00 eller www.dnt.no/kongsberg

Ut på tur Lier på Kyststien - med middag - 27. august

skilt Kyststien
Turgruppa Ut på tur Lier legger turen til Rødtangen denne dagen, og rusler på kyststien til Haraldsfjell. Dette er en heldagstur på 14 km., og betegnes som krevende. Etter turen blir det middag på Holmsbu bad, og pga middagen er det påmelding innen 20. august. Se nærmere informasjon og påmelding her. OBS! Oppmøte kl. 09.00 denne dagen!

Camp Killingen - stedet for sammenkomster og feiringer!

Hovedhuset sett fra vannetDNT Drammen og Omegn driver sammen med Kirkens Bymisjon i Drammen dette flotte stedet på Killingholmen, en øy i Sandebukta. I skoleferien har vi forskjellige sjøcamper og feriekoloni for barn der, men i tiden utenom dette kan DU få leie stedet! Stedet er godt egnet for firmaturer, konferanser, ulike events, bryllup, andre feiringer og opplevelsesturer for barnehager og idrettsforeninger/-lag og skoler...

Hvor er Drammens fineste friluftsområde?

Drammen kommune vil at flest mulig skal benytte Friluftslivets år 2015 til å komme seg ut i friluft. Kilma- og miljøminister Tine Sundtoft har oppfordret alle landets kommuner til å melde inn hvilket friluftsområde som er kåret til kommunens mest attraktive. Drammen kommune ber innbyggerne om hjelp til å kåre Drammens mest attraktive friluftsområde...

Åpning av Vassfarstien i Nes østmark 15. august - bli med!

Vassfaret om høstenNes Østmark inviterer til åpningen av den nye Vassfarstien og felles turmarsj på en del av denne stien lørdag 15. august. Se nærmere informasjon om arrangementet og om påmelding her!

DNT Drammen og Omegn har fått egen bil

Behovet for en bil i foreningen har vært stort, og til stede lenge. Alle våre arrangementer, kurs og turer krever transport av mye utstyr, og belastningen på medlemmer og ansattes private biler har vært stor. Der er derfor med stor glede at vi i dag mottok vår nye og flotte bil!
Vi håper du vil se den ofte, på vei til nye friluftsopppdrag.