Del | Tilbake | Skriv ut | Tips en venn

Trenger du turtips eller utstyr - velkommen innom Turbutikken i Schwenckegata!

Nyhet: Liner i fleece til soveposen: Lun og god innerpose i fleece med mumiefasong. Kan brukes som enkel sovepose eller som et ekstra isolerende lag inni soveposen. Fleece-posen øker komforttemperaturen med ca. 4 - 6 °C. Pris veil. kr. 500,-.

Havva Cukurkaya nominert til Friluftslivets ildsjelpris - stem henne fram til vinner!

portrettHavva Cukurkaya fra Drammen leder Turistforeningens arbeid med å få flerkulturelle ut på tur, og introduserer dem for det norske friluftslivet. Dette har både en integrerende og helsefremmende effekt for dem som lærer seg å sette pris på friluftslivet. Gjennom dette utøver Havva et viktig pionerarbeid for norsk friluftsliv. Du kan være med å bestemme om hun får årets ildsjelpris! Under festivalen «Friluftsliv for alle» 31. august kåres vinneren. I mellomtida kan du stemme her: http://artikkel.ut.no/1.11873977 Heia Havva!

Daglig leder i DNT Drammen og Omegn

Hytte-og anleggssjef i DOTHytte- og anleggssjef i DNT Drammen og Omegn, Simon Torgersen, er også konstituert som daglig leder fom 18. august og fram til ny daglig leder er tilsatt.

OBS! Daggrø turisthytte er nå ubetjent

DaggrøKongsberg og Omegn turistforening (KOT) har nå overtatt Daggrø turisthytte på Vegglifjell, og den har skiftet status fra "selvbetjent" til "ubetjent" hytte. Det betyr at lageret av matvarer blir solgt ut, men ikke fornyet. Altså må man nå bringe med seg det man trenger av mat.

Merke- og vardekurs 26.-28. september

Anne-Grethe Kristiansen merkerHjelp turfolket å finne fram! Alle som kan tenke seg å bidra med varding og merking av stier for turistforeningen i fjellet og/eller lavlandet er velkomne til merke/vardekurs 26.-28. september. Dette er et kurs både for de som vil bidra med merking av stiene i skogene/lavlandet, og de som ønsker å merke stier i fjellet. Særlig på traseer nord for Drammen/i Finnemarka er det behov for merkere nå. Nærmere info og påmelding her.

Klart det går - nettverkssamling 10. -12. oktober

Per, Elin og Anne krysser elv på Klart det går-tur på Hardangervidda 2012.Klart det går inviterer til nettverkssamling på Haukeliseter fjellstue 10.-12. oktober 2014. Tema: Tilrettelegging av DNT-tilbud for personer med funksjonshemninger. Se program her. Påmelding til: maren@dntdrammen.no

TURMÅL

Turpostkasse og registreringsbokRøde turpostkasser er satt ut på Stuvstjern, Dagfinns plass og Eikdammen...

Navnendring og nye vedtekter på årsmøtet

På årsmøtet 9. april ble det vedtatt navneendring til DNT Drammen og Omegn

Det ble også vedtektsendringer, de nye vedtektene finner du her. Referat fra årsmøtet finner du her.