Del | Tilbake | Skriv ut | Tips en venn

Topp 7 tilbud i butkken

Det nærmer seg Topp 7 og Topp 3 turen, har du rett skotøy, god sekk og riktige klær?

Heldige vinnere etter OPPTUR

Var du med på OPPTUR i Drammen 6. mai? Da er du kanskje en av flere heldige som vant fine premier!
Her finner du en oversikt over vinnerne!

DNT Drammen og Omegn har fått egen bil

Behovet for en bil i foreningen har vært stort, og til stede lenge. Alle våre arrangementer, kurs og turer krever transport av mye utstyr, og belastningen på medlemmer og ansattes private biler har vært stor. Der er derfor med stor glede at vi i dag mottok vår nye og flotte bil!
Vi håper du vil se den ofte, på vei til nye friluftsopppdrag.

DNT Ung Drammen utfordrer i år igjen!

19. - 21. juni arrangerer DNT Ung Drammen igjen Hælj!Race. Et spennende og utfordrende race gjennom Finnemarka for de mellom 18 og 30 år. 3-mannslag kjemper mot hverandre i en konkurranse fylt av aktiviteter som krever samhold, kløkt og snartenkthet. Racet starter fredag kveld i Vikersund hoppbakke og ender opp i Aron søndag formiddag, hvor det hele avsluttes med en forrykende finale. Så få med deg to venner og gi dere selv en morsom utfordring! For mer informasjon og påmelding, se Hælj!Race.no.

Behøver du tips til hvor du skal gå på tur, og kart?

Turinformasjonen og Turbutikken vår gir gode råd om hvor du kan og bør gå på tur til hvilken årstid. Har du tenkt deg på tur i sommer, men vet ikke helt hvor, så kom innom oss så ser vi på kartet sammen og planlegger turen med deg. Tips til hva som er lurt å ha med i sekken kan du også få. Velkommen til oss!

Treningsturer til Topp7Turen i Drammen og Nedre Eiker

Treningsturene til Topp7Turen har startet. Det er tur i Drammen/Bragernesåsen hver tirsdag frem til Topp7Turen 31. mai. Møt opp ved St. Hallvards brønn på Bragernes Torg i Drammen kl. 18.00. Turleder tar deg med på 2-3 timers tur i Bragernesåsen.

I Nedre Eiker er det også treningsturer med turleder. Oppmøtet er på Eknes ungdomsskole i Krokstadelva hver torsdag kl. 18.00. (ikke Kristi Himmelfartsdag 14/5). Man kan også møte på Bjørkedokk kl. 18.30. Ta på turtøy og gode sko og bli med på 2-3 timers tur i deler av Topp7Tur-traseen!

Lyst til å være dugnadshjelp på arrangementer?

Hvert år har vi to store arrangementer som krever stor frivillig innsats/dugnadshjelp. Vi håper du ønsker å bli med i et hyggelig fellesskap og gjøre en innsats for friluftslivet i ditt nærområdet.

De to store arrangementene vi har i vår er:
OPPTUR for 8.klassinger, det andre er Topp7Turen

Friluftsskole og Sjøsprøyt/Sommercamp på Camp Killingen

Vi ønsker igjen barn og ungdom velkommen til sommeraktiviteter og morro på sommerparadiset Camp Killingen i Sandebukta! Tilbudet er veldig populært, så vær tidlig ute med påmelding! Se nærmere informasjon og påmelding: Friluftsskole   Sjøsprøyt/sommercamp

Camp Killingen - stedet for sammenkomster og feiringer!

Hovedhuset og stranda med båter på Camp Killingen

DNT Drammen og Omegn driver sammen med Kirkens Bymisjon i Drammen dette flotte stedet på Killingholmen, en øy i Sandebukta. I skoleferien har vi forskjellige sjøcamper og feriekoloni for barn der, men i tiden utenom dette kan DU få leie stedet! Stedet er godt egnet for firmaturer, konferanser, ulike events, bryllup, andre feiringer og opplevelsesturer for barnehager og idrettsforeninger/-lag og skoler...