Del | Tilbake | Skriv ut | Tips en venn

Topptur- og bakkehelg i Hemsedal 20. - 22. mars

Hallingnatten varde januar 2002. Fjellsporgruppetur. DNT Fjellsport Drammen inviterer til topptur- og bakkehelg i Hemsedal i mars. Toppturer til Nibbi og Skurvefjell. Bli med på en av vinterens høydepunkter! Nærmere informasjon og påmelding her. OBS: Påmeldingsfrist: 13. januar.

Skitur på Skrim 9.-11. januar

DNT Fjellsport Drammen inviterer til helgeskitur i verneområdet rundt trivelige Sveinsbu turisthytte på Skrim. Påmeldingsfrist: 5. januar. Se nærmere informasjon og påmelding her!

Bli med på åpning av Friluftslivets År 13. - 14. januar 2015!

I 2015 arrangeres det nasjonale Friluftslivets år for tredje gang. Året skal resultere i økt deltagelse i friluftsliv i alle deler av befolkningen. Hovedmålgrupper er barn, ungdom og barnefamilier. Hold av den offisielle åpningsdatoen 13.-14. januar - da blir det mye moro: 24 timer med friluftsaktiviteter på Blektjernstua Turisthytte i Strømsåsen i Drammen med noe ALLE kan ta del i! Målet er å få flest mulig ut i friluftslivet på ett døgn!

Over en kvart million medlemmer!

Den Norske Turistforening vokser godt! I år nærmer vi oss 260 000 med totalt 257 250 medlemmer.  Lokalt har DNT Drammen og Omegn hatt en økning på 4,5 % i 2014, og har nå 9 501 medlemmer! Vi oppfordrer alle til å hjelpe oss med å nå målet med 10 000 medlemmer i 2015! Meld deg inn for 2015 nå, og gi bort medlemskap i julegave! November og desember 2014 får du med på kjøpet, og melder du deg inn/kjøper gavemedlemskap i Turbutikken vår, får du en hyggelig velkomstgave, også!

Ny daglig leder ansatt

portrett, utenfor Turbutikken i DrammenMandag 22. september ble det ansatt ny daglig leder i DNT Drammen og Omegn. Det ble konstituert daglig leder Simon Torgersen som trakk det lengste strået...

OBS! Daggrø turisthytte er nå ubetjent

DaggrøKongsberg og Omegn turistforening (KOT) har nå overtatt Daggrø turisthytte på Vegglifjell, og den har skiftet status fra "selvbetjent" til "ubetjent" hytte. Det betyr at lageret av matvarer blir solgt ut, men ikke fornyet. Altså må man nå bringe med seg det man trenger av mat.