Del | Tilbake | Skriv ut | Tips en venn

Peer Gynt + DNT = sant!

Til helgen kommer forestillingen "Peer du lyver" til Ål og Drammen, en forestilling Riksteateret og Den Norske Turistforeningen samarbeider om.

NY i DNT? Velkommen til ferskingkveld i Turbutikken

Hva kan jeg være med på som medlem i DNT?
Hva gjør jeg når jeg kommer til ei selvbetjent DNT-hytte?
Hvem kan få nøkkel, og hvor mye koster det?
Hva bør jeg ha med i sekken?
Hvordan pakker jeg sekken riktig?

Treningsturer til Topp7Turen i Drammen og Nedre Eiker

Treningsturene til Topp7Turen har startet. Det er tur i Drammen/Bragernesåsen hver tirsdag frem til Topp7Turen 31. mai. Møt opp ved St. Hallvards brønn på Bragernes Torg i Drammen kl. 18.00. Turleder tar deg med på 2-3 timers tur i Bragernesåsen.

I Nedre Eiker er det også treningsturer med turleder. Oppmøtet er på Eknes ungdomsskole i Krokstadelva hver torsdag kl. 18.00. Man kan også møte på Bjørkedokk kl. 18.30. Ta på turtøy og gode sko og bli med på 2-3 timers tur i deler av Topp7Tur-traseen!

En kontorkropp på tur med DNT Drammen og Omegn

En frisk histore fra en av våre turdeltakere på fellestur i vinter.
Les og bli inspirert?

Lyst til å være dugnadshjelp på arrangementer?

Hvert år har vi to store arrangementer som krever stor frivillig innsats/dugnadshjelp. Vi håper du ønsker å bli med i et hyggelig fellesskap og gjøre en innsats for friluftslivet i ditt nærområdet.

De to store arrangementene vi har i vår er:
OPPTUR for 8.klassinger, det andre er Topp7Turen

Friluftsskole og Sjøsprøyt/Sommercamp på Camp Killingen

Vi ønsker igjen barn og ungdom velkommen til sommeraktiviteter og morro på sommerparadiset Camp Killingen i Sandebukta! Tilbudet er veldig populært, så vær tidlig ute med påmelding! Se nærmere informasjon og påmelding: Friluftsskole   Sjøsprøyt/sommercamp

Camp Killingen - stedet for sammenkomster og feiringer!

Hovedhuset og stranda med båter på Camp Killingen

DNT Drammen og Omegn driver sammen med Kirkens Bymisjon i Drammen dette flotte stedet på Killingholmen, en øy i Sandebukta. I skoleferien har vi forskjellige sjøcamper og feriekoloni for barn der, men i tiden utenom dette kan DU få leie stedet! Stedet er godt egnet for firmaturer, konferanser, ulike events, bryllup, andre feiringer og opplevelsesturer for barnehager og idrettsforeninger/-lag og skoler...

Bli med på Toppturer i Lier fra 19. april!

Trigpunktet på StorsteinsfjellLier Frivilligsentral og Turistforeningen oppfordrer alle til å bli med på tre flotte toppturer i Lier utover våren! Turene er for hele familien, og får du med deg alle tre toppene så er du med i trekningen av gavekort til kr. 3000,- i Turistforeningens Turbutikk! Se nærmere informasjon om turene her!